10 مانگای برتر برای نوجوانان که نباید از دست داد

Default Avatar
مدیر سایت
23 مرداد 1403
10 دقیقه زمان برای مطالعه
10 مانگای برتر

10 مانگای برتر

سلام دوست خوبم! امروز می‌خواهم درباره 10 مانگای برتر تا از بهترین مانگاها (کتاب‌های کمیک ژاپنی) که هر نوجوانی باید بخواند، برات صحبت کنم. این کتاب‌ها پر از داستان‌ های هیجان‌ انگیز، ماجراجویی‌های جالب و شخصیت‌ های باحال هستن. بیا با هم به این 10 مانگای برتر نگاهی به این بندازیم.

مانگا (Manga) به دلیل داستان‌های جذاب و تصاویر زیبا، یکی از محبوب‌ترین انواع کتاب‌ها در بین نوجوانان و جوانان است. اگر به دنبال معرفی بهترین مانگاها برای نوجوانان هستید، این لیست از 10 مانگای برتر می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب‌های شما باشد.

1. کتاب چند جلدی مانگای پرتقال

10 مانگای برتر

داستان کتاب‌های مانگای پرتقال درباره یه دختر و پسر نوجوانه که تو مدرسه با هم دوست می‌شن. این دو تا دوست کلی ماجرای مختلف دارن که بعضی وقتا خیلی بامزه و بعضی وقتا خیلی احساسی هستن. تو هر جلد از این مجموعه یه قسمت جدید از داستانشون رو می‌خونی و می‌فهمی که چطور با هم کنار میان مشکلاتشون رو حل می‌کنن و با احساساتشون مواجه می‌شن.

2. کتاب مانگای من هال هستم

10 مانگای برتر برای نوجوانان که نباید از دست داد

هال توی این داستان یاد می‌گیره که حتی با وجود اینکه ربات شده هنوز هم می‌ تونه احساسات و خاطراتش رو حفظ کنه و به دیگران کمک کنه. من هال هستم یه داستان زیبا و آموزنده درباره عشق، امید و اهمیت داشتن دوستیه. این مانگا بهت یاد می‌ده که حتی توی سخت‌ترین شرایط هم می‌تونی امید داشته باشی و راهی برای بهتر کردن اوضاع پیدا کنی.

3. کتاب مانگای پانکراس

10 مانگای برتر برای نوجوانان که نباید از دست داد

پانکراس یک داستان زیبا و احساسی درباره دو نوجوانه که با هم دوست می‌شن. توی این داستان، یه پسر خجالتی و ساکت به طور اتفاقی دفترچه خاطرات دختری به نام ساکورا رو پیدا می‌کنه و می‌فهمه که اون دچار یه بیماری خطرناک توی پانکراسش (یه قسمت از بدن) هست. به خاطر این بیماری، ساکورا نمی‌تونه مدت زیادی زندگی کنه.

ولی با این حال، ساکورا تصمیم می‌گیره که بقیه‌ی زندگی‌شو به بهترین شکل ممکن بگذرونه و از هر لحظه لذت ببره. اون پسر خجالتی هم تصمیم می‌گیره که توی این مسیر همراهش باشه و با هم ماجراجویی‌های کوچولو و خاطره‌ساز دارن.

4. کتاب مانگای روح تابستان 

کتاب مانگای برتر

داستان روح تابستان درباره‌ی دختری به نام یوناست که توی تابستان به روستای کوچکی می‌ره تا با پدربزرگش وقت بگذرونه. اونجا، یونا با روح‌های جادویی و موجودات عجیبی روبرو می‌شه که فقط در تابستان ظاهر می‌شن. این روح‌ها به یونا کمک می‌کنن تا رازهایی از گذشته‌ی روستا و خانواده‌اش رو کشف کنه.

داستان خیلی جالب و ماجراجویانه‌ است و به یونا کمک می‌کنه تا با شجاعت و دوستی مشکلات رو حل کنه. وقتی این مانگا رو بخونی، احساس می‌کنی توی یه دنیای جادویی با روح‌های دوست‌داشتنی و ماجراهای هیجان‌انگیز هستی این کتاب جز 10 مانگای برتر می باشد!

5. کتاب مانگای صدای خاموش

10 مانگای برتر سال

صدای خاموش داستان یک دختر به نام شوشو و یک پسر به نام ریو است که جز 10 مانگای برتر هست. شوشو دختری است که به خاطر مشکل شنوایی‌اش نمی‌تواند خوب بشنود. او همیشه احساس می‌کند که مردم نمی‌فهمند چطور باید با او رفتار کنند و این باعث می‌شود که خیلی تنها و ناراحت باشد.

ریو، پسر جدیدی است که به مدرسه‌ی شوشو می‌آید. او خیلی مهربان است و سعی می‌کند تا با شوشو دوست شود و او را خوشحال کند. داستان این مانگا درباره‌ی تلاش‌های ریو برای فهمیدن شوشو و ایجاد دوستی عمیق و صمیمی با اوست. در طول داستان، شوشو یاد می‌گیرد که چگونه می‌تواند با مشکلاتش کنار بیاید و ریو هم یاد می‌گیرد که چطور می‌تواند بهتر با او ارتباط برقرار کند.

6. کتاب مانگای راز تماس ریو

10 مانگای برتر برای نوجوانان که نباید از دست داد

کتاب راز تماس ریو (Calling You) نیز چنین دنیای خیالی‌ای را به تصویر کشده است. یک مانگای جذاب و هیجان‌انگیز که علاقه‌مندان به دنیای فانتزی و خیال را به روایت ماجرای دختری به‌نام ریو می‌برد. ریو آیهارا یک دانش‌آموز دبیرستانی به‌شدت گوشه‌گیر و منزوی است که از تمامی دوستان و هم‌کلاسی‌های خود فاصله می‌گیرد.

او برای برقراری ارتباط با دیگران زیادی خجالتی‌ست و حتی اگر دخترهای دیگر، خودشان هم از او بخواهند که به آن‌ها بپیوندد تا گپ بزنند، باز هم قبول نمی‌کند و تنها ماندن را ترجیح می‌دهد.

ضمن اینکه داشتن تلفن همراه در میان هم‌سن و سالان ریو یک امر بدیهی و واجب است، اما او هیچ گوشی همراهی ندارد و همین مسئله به فاصله گرفتن او از دیگران دامن می‌زند! تا روزی که ریو تصمیم می‌گیرد یک گوشی خیالی داشته باشد! ریو شروع به تجسم تلفن همراه در ذهن خود می‌کند… و بعد اتفاق بسیار عجیبی رخ می٬دهد: شخصی با تلفن خیالی خود با ریو تماس می‌گیرد و مسیر زندگی این دختر را به‌کلی تغییر می‌دهد!

7. کتاب مانگای ماشل

10 مانگای برتر برای نوجوانان که نباید از دست داد

داستان کتاب ماشل در یک دنیای جادویی آغاز می‌شود، جایی که همه افراد دارای توانایی‌های جادویی هستند و این توانایی‌ها تعیین‌کننده جایگاه اجتماعی و موفقیت آن‌هاست. در این جهان، کسانی که فاقد جادو هستند، به‌عنوان افرادی بی‌ارزش شناخته می‌شوند و معمولا طرد شده یا مورد تحقیر قرار می‌گیرند.

ماش برن‌دد، قهرمان داستان، یک جوان بدون هیچ‌گونه توانایی جادویی است. او با پدرخوانده خود در جنگلی دورافتاده زندگی می‌کند تا از دیده شدن توسط دیگران و گرفتار شدن به دست دولت جادویی جلوگیری کند. اما ماش تصمیم می‌گیرد که با ورود به آکادمی جادویی ایستون و کسب مقام “ویژنری الهی” که بالاترین مقام در این جامعه است، خود را اثبات کند.

8. کتاب مانگای اسم تو

10 مانگای برتر برای نوجوانان که نباید از دست داد

داستان اسم تو درباره دو نوجوان به نام‌های میتسوها و تاکی است. میتسوها دختری است که در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کند و خیلی دوست دارد که زندگی شگفت‌انگیزی مثل زندگی در شهر بزرگ داشته باشد. از طرف دیگر، تاکی پسری است که در یک شهر بزرگ زندگی می‌کند و به زندگی‌اش در شهر بزرگ عادت دارد.

یک روز، میتسوها و تاکی به طور عجیبی شروع به عوض کردن بدن‌هایشان با هم می‌کنند! یعنی وقتی میتسوها بیدار می‌شود، خود را در بدن تاکی پیدا می‌کند و وقتی تاکی بیدار می‌شود، خود را در بدن میتسوها می‌بیند. آنها از این تغییرات حیرت‌زده می‌شوند و تلاش می‌کنند تا بفهمند چرا این اتفاق می‌افتد این کتاب جز 10 مانگای برتر شناخته شده.

9. کتاب مانگای آسمان آبی او

10 مانگای برتر

طرفداران داستان‌های مصور ژاپنی، با باز کردن اولین صفحه از کتاب آسمان آبی او – جلد اول (Her Blue Sky) دیگر آن را بر زمین نمی‌گذارند! یائکو نیناگاوا (Yaeko Ninagawa) نویسنده‌ی پرطرفدار مانگا، ماجرایی متفاوت و البته میخکوب‌کننده برای طرفداران خود آماده کرده است؛ ماجرایی که در ابتدا شبیه به یک عاشقانه‌ی معمولی به‌نظر می‌رسد، اما در ادامه به به اتفاقاتی وهم‌آلود و پرهیجان ختم می‌شود این کتاب جز 10 مانگای برتر می باشد.

آکانه عاشق نواختن ساز و موسیقی‌ست. این دختر جوان به تازگی با پسری به نام شینوسکه آشنا شده که او نیز مانند آکانه رؤیای رفتن به توکیو و تبدیل شدن به یک نوازنده‌ی بزرگ را در سر دارد. اما ماجرایی تلخ و باورنکردنی، راه این دو عاشق را برای همیشه از هم جدا می‌کند. پدرومادر آکانه در یک تصادف جان خود را از دست می‌دهند و او را با خواهر کوچکش یعنی آئویی تنها می‌گذارند.

10. کتاب مانگای جوزه ببر و ماهی

10 مانگای برتر برای نوجوانان که نباید از دست داد

به دنیای شیرین و پرماجرای مانگا‌ها خوش‌آمدید! سیکو تانابه (Seiko Tanabe)، نویسنده‌ی محبوب داستان‌های تصویری ژاپنی، در جلد اول از کتاب‌های جوزه، ببر و ماهی (Josee, the Tiger and the Fish) یکی از بامزه‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی زندگی‌تان را تعریف خواهد کرد. داستانی درباره‌ی روزهای درخشان جوانی سونه‌ئو و جوزه.

جوزه، دختر جوان داستان، روزهای خود را متفاوت از باقی دوستان و هم‌سن‌وسال‌هایش می‌گذراند. او اکنون مدت‌هاست که روی صندلی چرخ‌دار می‌نشیند و نمی‌تواند به‌ راحتی از خانه بیرون برود و با دنیای بیرون ارتباط برقرار کند. همین زندگی انفرادی و خانه‌نشینی طولانی‌مدت نیز دختر زیبای ماجرای ما را به فردی بدقلق و گوشه‌گیر تبدیل کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • کد محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • در دسترس بودن
  • افوزدن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه